niedziela, 3 kwietnia 2016

Zdjęcie z Godzięcina. UAP czy flary ?

26 marca M.J., mieszkaniec dolnośląskiego Godzięcina, sfotografował przypadkiem bardzo dziwne zjawisko. Czy uchwycone tylko na jednej klatce zdjęciowej trzy światła możemy zinterpretować jako zjawiska UAP, czy też były to zwykłe lampiony lub wojskowe flary ?


Pomimo rozwiniętej techniki cyfrowej, daje się zauważyć niemalże całkowity brak ,,klasycznych” zdjęć UFO – w przeciwieństwie do lat 70 – tych i 80 – tych, kiedy do ufologów płynęły strumień zdjęcia latających spodków, cygar i osobliwych kul. Krążące po internecie obecnie zdjęcie i filmy – w przeważającej większości – pozostawiają wiele do życzenia. Te spektakularne są przeważnie sprytnie spreparowanym fałszerstwem – te mniej intrygujące paradoksalnie zasługują na uwagę, choć logicznych wyjaśnień może być bez liku. A jak było w poniższym przypadku ?

O wsi Godzięcin, położonej w woj. dolnośląskim wspominałem na swoim blogu już wielokrotnie. Parady dziwnych świateł na niebie z ubiegłego roku (21 kwietnia, 25 lipca i 30 września) opisywałem w dwóch tekstach Manifestacja dziwnych obiektów nad Godzięcinem (21.04.2015) i Kolejne obserwacje UFO w Godzięcinie.

W niniejszym przypadku nie miała miejsca wzrokowa obserwacja, lecz przypadkowe uchwycenie ,,czegoś” aparatem fotograficznym.



26 marca M.J. – mieszkaniec Godzięcina – w godzinach popołudniowych fotografował okolicę swoim aparatem Nikon Colprix 4. Piękna i słoneczna pogoda zachęciła świadka do wyjścia na spacer aby przetestować swój aparat w terenie.

,,Znajdowałem się na otwartej łące”. – relacjonował świadek. - ,,Miałem ze sobą lornetkę i aparat. Chciałem zrobić zdjęcia przelatującym w oddali ptakom na dużym zbliżeniu, więc lustrowałem uważnie okolicę lornetką. Gdy dostrzegłem przelatujące stado, wycelowałem w nie aparatem i zrobiłem serie zdjęć. Dopiero po kilku dniach je przejrzałem i zauważyłem na jednym zdjęciu coś, co mi nie pasowało. Były to trzy światła ułożone w pionie. Nie widziałem ich wcześniej. Dziwne było to, że zjawisko to uchwyciło się tylko na jednym z całej serii zdjęć”.

Zdjęć zostało wykonane bez lampy w trybie ruchu. Aparat był ustawiony na czułość ISO 1600. M.J. fotografował ptaki, ustawiając aparat na wys. kąt. 45 stopni. Obiekty, jakie udało się uchwycić prawdopodobnie znajdowały się w dużej odległości i były w ruchu. Białoróżowy kolor sugeruje, że emanowały własnym światłem. Być może w tym przypadku odległość do zjawiska była zbyt duża, aby świadek mógł je dostrzec gołym okiem. Budzi jednak zastanowienie fakt, iż obiekty zostały uchwycone tylko na jednej klatce zdjęcia. Czym więc były ?

W kręgu hipotez

Najprostsze wyjaśnienia sprowadza nasze hipotezy na flary świetlne i lampiony. Problem w tym, że w okolicy, w której pojawiły się osobliwe światła (kierunek wschód, w stronę Oleśnicy i Trzebnicy) nie ma żadnych aktywnych poligonów wojskowych. Równie mało prawdopodobne rysuje się popularna i lansowana przez wielu UFO sceptyków teoria lampionów chińskich. W tym przypadku zjawisko – przypomnijmy – zostało uchwycone tylko na jednym zdjęciu i nie było obserwowane wzrokowo.

W takich przypadkach oczywiście nie można od razu przypinać takim dowodom na zdjęciach łatki UFO. Na pewno niniejszy przypadek wpisuje się w trend zjawisk UAP, rejestrowanych nad Godzięcinem i okolicach już od dłuższego czasu.

Dokonując geograficznego zabiegu regionalizacji manifestacji UFO na Dolnym Śląsku, z pewnością moglibyśmy orzec, iż obszar przyległy do Godzięcina, Brzegu Dolnego, Stobna, Wołowa i wielu innych okolicznych miejscowości, jest, bądź raczej był, bardzo aktywną strefą anomalną. Na tym obszarze rzędu kilkunastu kilometrów udało mi się zarejestrować wiele ciekawych przypadków. Niektóre opisywałem na swoim blogu (Patrz obserwacje w Wołowie i Stobnie oraz Brzegu Dolnym).

Natura zjawisk, jakie w ostatnim czasie szczególnie często widać w okolicach Godzięcina pozostaje nieznana. Obiekty te potrafią manipulować swoim stopniem materializacji, zmieniać kształty i w ułamku sekundy są zdolne do zadziwiających przeskoków na niebie. Co do zasady potrafią zachowują się inteligentnie i z wyglądu przypominają kule plazmy, co szufladkuje je na równi ze słynnymi światłami w Hessdalen.

Wszystkich potencjalnych świadków obserwacji UFO z Dolnego Śląska lub innych okolic Polski proszę o kontakt na mail: dam.trela@gmail.com  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz